24 Mayıs 2010 Pazartesi

MODÜL 5 TE ÖĞRENDİKLERİM

◦Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?

◦Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?

◦Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?



Üniteye başlamadan önce soru-cevap tekniği ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi hakkında bilgi sahibi olurum.Ünite süresince hazırladığım gözlem formları vb etkinliklerle öğrenmenin handi aşamasında oldukları ile ilgili fikir edinirim.Öğrenmenin düzeyiyine göre gerek görürsem tedbirlerimi alırım.Ayrıca öğrencilerimi de bilgilendiririm.Ünite sonunda ise önceden öğrencilere duyurduğum değerlendirme ölçekleri,içerik soruları vb ile onları değerlendiririm.Yine kendilerinin ve arkadaşlarının da onları değerlendirmesini sağlarım.

Öğrencileri değerlendirme süresinde aktif hale getirmek için önceden hazırladığım değerlendirme ölçeğini kullanırım.Bu ölçek ile öncelikle kendilerini değerlendirmelerini isterim.Ayrıca akran değerlendirme formları ile arkadaşlarının da onları değerlendirmesini isterim.Özdeğerlendirme formları ile de kendi kendilerini değerlendirmelerini sağlarım.Grup ödevlerinde grup değerlendirme formlarını da kullanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder