o Bu modül öğrenci merkezli değerlendirmenin nasıl gerçekleştirilebileceği konusunda yardımcı oldu mu? Nasıl?
o Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
o Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
Değerlendirme sürekli devam eden bir süreçtir. Öğrenciyi sadece o konuyla ilgili değil genel olarak ve sürekli değerlendirmek gerekir.Ünite başında sınıfa sorduğum sorularla öğrencinin ön bilgilerini ölçerim ve konu hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını anlarım.Öğrenme süreci devam ederken gerekli kazanımları kazanıp kazanmadıklarını gözlemlerim. Sınıf içinde yapılan çeşitli etkinlikleri öğrecilerin değerlendirmesini sağlarım. Onların gözlemleriyle kendi değerlendirmelerini karşılaştırırım.Ders ve etkinliklere katılama göre performanslarını değerlendiririm.Ünite sonunda hazırladığım içerik sorularıyla değerlendirebilirim.
Öğrencileri değerlendirmeye dahil etmek için gözlem formları kullanırız.Öğrencilerin kendilerini ve birbirlerini değerlendirmelerini sağlarım.Grup değerlendirmesi yartırırım.Konu başında konu ile ilgli tutum ölçeklerini doldurmalarını sağlarım.Hazırladığım ünite ile ilgli sınavları onlarla beraber cevplandrırarak onları değerlendirmeye dahil edebilirim.
24 Mayıs 2010 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder